Tuesday, March 1, 2011

Kereta?

Aiyoooo.

Ni yang tak best nih. Kena paksa bawak kereta. Nak bawak motor je.
One thing about kereta nih, susah nak jaga. Kena keluarkan duit untuk minyak. Motor pon kena keluarkan duit minyak jugak, tapi takde laa sebanyak yang kereta punya. Bukan macam motor. Motor jimat. Tangki minyak pon kecik. Kereta punya besar. Kalau motor, nak mencelah pon senang. Tapi kalau kena hujan, it soaked you up lah. Kalau dulu, senang nak kawal duit keluar masuk. Kalau guna kereta pasnih? Mestilah lagi banyak yang kena pakai. Aduih. Ada scholarship pon, tak cukup jugak. Yuran lagi, ni lagi, tu lagi.
Baru je pikir nak save duit. Wahhh, kalau aku balik Ampang ke, Klang ke, Shah Alam ke, kena pikir pasal duit tol lagi. Fuhhh. Botak jugak kepala aku camni. So how?

Tapi, kalau tak bawak kereta, nanti kesian kat Mama pulak. Umur dah nak dekat 60 tahun dah. Walaupun nampak hot cam Nicole Scherzinger, and kuat macam Wonder Woman, letih jugak dia nak hantar adik aku pegi sekolah pagi-pagi. Dah laa si budak tuh ada tusyen siang malam. Nak pulak Mama hantar dia pegi tusyen. Ulang alik pagi petang siang malam. Baik adik aku tuh bawak motor sendiri. Ishk, kenapa kamu nak SPM time-time nih. Mengada betol lah. -____-
Dah lah hari tuh dah eksiden. Nasib baik tak patah tangan yang kena operate dulu tu haaa. Kalau tak, menangis lah engkau wahai adikku oii. Nanti lah abang ganti balik duit yang repair motor tuh. Kalau dah bawak motor aku tuh, jangan nak meronggeng kat lain lah. Kan result SPM tuh buruk kang, kena sepak jugak laah engkau ngan abang-abang and kakak-kakau kau. Kasi UP sikit lah. Jangan jadi cam aku nih haaa.

Takpe lah Mama, I'll take that car and bring it here. Lagipun, kereta kat rumah tuh, takde sape jugak yang nak bawak pegi jalan-jalan. Sementara habis Semester 2 nih, I'll take care of the car and you take care of yourself too. Since there's no one left in that house. Just you and adik. I'm sure you are getting bored of being in that house. [apa kaitan dowh ngan kereta? ;D].

Kereta tuh, Insya-Allah orang jaga elok-elok. Share duit minyak dengan member-member. Takde laaa duit tuh nak mengalir cam air. Kereta ohh kereta. Dugaan betul lah. Please jangan buat aku nak meliar kat luar. Kalau tak, memang hancur laaah result aku nanti.  T_T

Now playing:  Nightmare by Avenged Sevenfold

2 comments: